Status prawny - Komenda Powiatowa Policji w Otwocku

Biuletyn Informacji Publicznej

Status prawny

Status prawny

Status prawny Komendy Powiatowej Policji w Otwocku

Zgodnie z Regulaminem Komendy Powiatowej Policji z dnia 1 lutego 2017r. (z późn. zm.) Komenda jest jednostką organizacyjną Policji stanowiącą aparat pomocniczy Komendanta Powiatowego Policji, który wykonuje, na obszarze określonym w odrębnych przepisach, zadania Policji w zakresie ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego, określone w ustawach i przepisach wykonawczych wydanych na ich podstawie.

Komendant Powiatowy Policji w Otwocku podlega :

1. Bezpośrednio Komendantowi Stołecznemu Policji, który na obszarze określonym odrębnymi przepisami, wykonuje zadania i kompetencje odpowiadające zadaniom i kompetencjom komendanta wojewódzkiego Policji.

2. Komendantowi Głównemu Policji, w zakresie wynikającym z ustawowych funkcji przełożonego wszystkich funkcjonariuszy Policji oraz centralnego organu administracji rządowej, właściwego w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.

 

Zakres działania oraz strukturę organizacyjną Komendy Powiatowej Policji w Otwocku określają:

Ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji (tekst ujednolicony)

Zarządzenie Nr 1041 Komendanta Głównego Policji z dnia 28 września 2007 roku w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji

Regulamin Komendy Powiatowej Policji w Otwocku z dnia 1 lutego 2017r. (z późn.zm.)

Pliki do pobrania

Metryczka

Data publikacji : 01.12.2024
Data modyfikacji : 27.12.2024
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Otwocku
Osoba udostępniająca informację:
Paulina Harabin KPP OTWOCK
Osoba modyfikująca informację:
mł. asp. Patryk Domarecki
do góry